AmbitiösaAlex

Att slipa antika stolar är en perfekt fredagssyssla! Eller kanske inte..

Men eftersom att vi satt som delmål att ha inhandlat alla möblerna tills imorgon, så känner jag att det är bra att vara lite ambitiös, eller iallafall låtsas vara det, och arbeta lite på vårt projekt ikväll.

Tyvärr så har vi inte hittat bordet med stort B ännu, antingen är de alldeles för stora och klumpiga eller också kostar dom en förmögenhet, men förhoppningsvis hittar vi något fint snart, vårt hopp ligger hos blocket!
Så svik oss inte nu kära blocket.. Nä, men jag håller tummarna för att Frida kommer frakta hem något alldeles magnifikt från staden i norrr!

Igår var jag på Uff, (eller ja, Huvudsta loppmarknad som det numera heter) hittade lite allt möjligt skojigt, men tyvärr inget som passade mitt och Fridas projekt.


Här är lite bilder på allt möjligt skoj, bla. den första skissen, eller ja, egentligen min skiss, men jag och Frida hade föreställt oss i princip exakt samma sak! Ibland är det väldigt bra att var lika!
Ha överseende med den otroligt slarviga och kladdiga(av gud vet vad) skissen.

Nu har vi frångått den första skissen lite, dock ska grundfärgen och lackkänslan på själva stolen vara densamma(i någon nyans mittimellan färgproverna som ligger på stolen!) men vi har gått från lite kitschig leopardplysch till superglittrigt, multifärgat paljetttyg!


Dom små glasen och glaspryttlarna inhandlades på Uff idag, och ska kanske användas i vårat projje, annars kommer det bli finfina små klappar till snälla små filurer!









Imorgon uppdateras bloggen förhoppningsvis med bilder på färgen vi tänkt använda oss av, och på de färdigslipade små stolarna!




GAH! Ena bilden vägrar laddas upp, men ni får hålla till godo med bilden på skissen!


Tjipp!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0